A tajvani KYMCO cég új modellje a SuperNEX elektromos motorkerékpár. Leginkább a robogókról ismerhettük a céget, de ez az elektromos motor teljesen új irányt nyitott a vállalat számára. Az EICMA Milánó motorkerékpár show-ján a KYMCO bemutatta a SuperNEX-et, az új elektromos superbike-ját.. A SuperNEX egy nagy sebességű, nagy teljesítményű elektromos motorkerékpár, amely akár a 250 km/h maximális sebességet is képes el érni. Gyorsulása az egyik leggyorsabb a jelenlegi elektromos motorkerékpárok között.
A SuperNEX 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra , 7,5 másodperc alatt pedig 200 km/h-ra, és – az igazán bátrak – 10,9 másodperc alatt elérhetik a 250 km/h sebességet.
Ezeket a gyorsulási időket általában csak nagyon tapasztalt és képzett motorosok érik el, de a SuperNEX-en a KYMCO a Full Engagement Performance-t (FEP) is tartalmazza, hogy segítse a kevésbé tapasztalt pilótákat, hogy a lehető legtöbbet hozzák ki ebből az e-paripából.
„Az FEP-nél a lovasok mindig tökéletesen elindíthatnak. A kemény gyorsulás során az FEP biztosítja, hogy ne legyen a kerék vagy a kerék csúszása. A fékezés során a FEP megakadályozza a hátsó kerék emelését. Egyenetlen vagy nedves felületeken történő lovaglás esetén az FEP maximális húzóerőt biztosít. ”
Az FEP szintje fokozatonként állítható a felhasználó számára, lehetővé téve a motoros számára, hogy a megfelelő szintű segítséget kapja a készség szintjéhez mérten.
Annak érdekében, hogy növeljék a már elért nyomatékot a sebesség eléréséhez, a SuperNEX hatfokozatú sebességváltóval rendelkezik.
A KYMCO szerint:
„A 6-fokozatú sebességváltó lehetővé teszi a motorosok számára, hogy a motor optimális teljesítménysávját használják ki a jármű teljes potenciáljának kinyeréséhez. A fogaskerekek nemcsak a hatékonyságot és az érzékenységet, hanem a gyorsulást és a maximális sebességet is javítják.”
A teljesítménynövelés mellett a KYMCO egy kézi sebességváltót épített be, hogy a versenyzők a valódi váltó élményét élhessék át, ami növeli az elektromos versenyzés izgalmát ahelyett, hogy elvenné a váltás lehetőségét. Ahogy a KYMCO elnöke Allen Ko elmagyarázta:
„A váltás a motorozás művészete.”
De ez a váltás nem olyan érzés mint a régi benzines motoroknál megszoktuk, ugyanis jóval könnyebb lesz behúzni a kuplung kart. A SuperNEX kuplung nélküli váltóval rendelkezik, ennek a csúszókuplungnak a lényege, hogy rásegítő funkcióval is rendelkezik, normál használatban szervó szerűen működik, így jóval kisebb ellenállással húzható be a kar. A motorfékes lassításnál pedig csökkenti az összeszorító erőt, ezzel jócskán redukálva a fékezéskor fellépő hátsókerék pattogás esélyét ami növelheti a féktávot illetve a túl lassítás miatti megcsúszást csökkenti.
Allen Ko a KYMCO elnöke
Egy másik innováció a KYMCO a SuperNEX-ben is Aktív Akusztikus Motor. Lényegében a motor felerősíti a meglévő villanymotoros hangot, a felhasználó beállíthatja a hangmagasságot és az intenzitást.
„A hang a fordulatszám és a motor terhelési állapotától függ. Folyamatosan követi a motor hatásfokát, így a motorosok meghatározhatják a mikor váltsanak és mikor húzzanak oda neki. Ha a fordulatszám emelkedik, a sebesség nő, a motorosok meghallják a folyamatosan emelkedő hangot. Ez az egyik legintenzívebb és legizgalmasabb érzése az elektromos sport motorozásnak.”
Még nincs szó arról, hogy mikortól lesz kapható a SuperNEX. Ez a bemutatott modell csak a kezdeti prototípus volt, de úgy tűnik, hogy a KYMCO határozottan tervezi kereskedelmi forgalmazását.