Már kaphatóak az elektrorider-nél és az elektrorider webshopjában az E-TWOW elektromos rollerei, melyek a szokásos prémium minőséget és megbízhatóságot garantálják.
Miben újdonság az E-TWOW?
Az E-TWOW elektromos rollerei kétségtelenül a világ legpraktikusabb rollerei közé tartoznak. A gyártó célja, hogy a városi környezet számára a legjobb megoldást találják meg, és ezt a célt száz százalékosan teljesítik is, hiszen ezek a rollerek ultrakönnyű városi rollerek. Az olyan tulajdonságok, mint a jól áttekinthető kijelző, a rendkívül alacsony súly és a teljes mértékben karbantartásmentes működés, mind hozzájárulnak a kényelmes használathoz.
Most a Booster ES modellen keresztül mutatjuk be ez E-twow-t.
A legáltalánosabb modell, a Booster ES
A Booter ES rollerek gond nélkül elbírják a nagyobb súlyú embereket (110 kg-ig), és szabványon felüli teljesítményt nyújtanak.
A mechanizmusnak és a fogantyúknak köszönhetően könnyen összecsukható. Kézzel is vezérelhető, összecsukható karja mágnessel van rögzítve.
A kerekek szerepe kiemelkedő
Szabadalmaztatott anyagból készült tömör gumiabroncsokat használnak a kerekekhez. És bár soha nem lesznek olyan puhák, mint a levegővel töltött abroncsok, így is enyhén rugóznak, és különösen jó a tapadásuk. Az E-Twow Booster ES modell ugyanis rugózott első és hátsó kerékkel rendelkezik, ami növeli a kényelmet és a biztonságot. Az első és a hátsó rugók könnyen cserélhetőek.
Ezek a kerekek nem lyukaszthatóak át, így a defekttől sem kell félni.
Ahogy az E-TWOW rollerei általánosságban, úgy a Booster ER rollerek sem igényelnek különösebb karbantartást, és kinetikus energia-visszanyerő rendszerrel (KERS) is rendelkeznek.
Mindenki a maga súlyához igazíthatja, és így megváltoztathatja a roller hasmagasságát. Nem kell aggódnia semmiért, csak töltse fel, és indulhatunk. A fék elektromágneses típusú, ami azt jelenti, hogy nem igényel karbantartást, beállítást vagy a fékbetétek cseréjét. Még fékezéskor is tölti az akkumulátort. A töltésen és a kötelező szervizelésen kívül másra nincs szükség.
Nedves ruhával könnyen tisztára törölhető.
A roller teljesítménye
A Booster ES nevű modellje 500 W teljesítményt kínál 11,6 kg-os súlyhoz. A rolleren egy 36 V-os lítium-ion akkumulátor található, amely 7,8 Ah kapacitást biztosít, ami 280,8 Wh tárolt energiát jelent. Az energia és az akkumulátor ezen kombinációja 30 km-es hatótávolságot tesz lehetővé, ami a roller súlyához képest meghaladja a standardot.
Ezért népszerű a Booster ES
A legjobb tömeg / kompakt / teljesítmény / kényelem / ár arányt biztosító rollerek közé tartoznak, így egyértelmű és ésszerű választás.
Miért népszerűek az elektromos rollerek?
Az elektromos rollerek egyre népszerűbbek a városi közlekedésben, de a helyük továbbra is vita tárgyát képezi. De hogyan integrálhatóak a városi közlekedési rendszerbe?
Gyors és környezetbarát közlekedési eszközök
Gyorsak, egyszerűek és kényelmesek a rövid utazásokhoz a városban. Nem kell parkolóhelyet keresni, és nem kell aggódni a forgalmi dugók miatt. Olcsóbb az üzemeltetésük, mint az autóknak vagy a motorkerékpároknak, és kevesebb karbantartást igényelnek. Nem bocsátanak ki károsanyagokat, és csendesebbek, mint a benzines motorok. Kompaktak, könnyen hordozhatók, és kevesebb helyet foglalnak el, mint az autók.
Emellett viszont sajnos a balesetek kockázata magasabb, mint a gyalogosok vagy a kerékpárosok esetében, és veszélyt jelenthetnek másokra, ha nem használják őket felelősségteljesen.
A rollerek jogi szabályozása
A rollerek jogi státusza nem egyértelmű még sok országban, a legtöbb helyen ugyanis nincs szabályozva a használatuk. A városoknak átfogó stratégiákat kell kidolgozniuk az elektromos rollerek elterjedésének kezelésére, beleértve a biztonsági előírásokat, a jogszabályozást és az infrastruktúra fejlesztését, valamint a felelősségteljes használat előmozdítására irányuló kampányokat.
Magyarországon már készül az elektromos rollerekre a KRESZ-szabályozás, hiszen a KRESZ jelenleg nem ismeri az elektromos rollert, mint jármű kategóriát. A kérdés égető, mivel a 2023. májusi adatok szerint legalább 80 ezer elektromos roller száguldozik a magyar utakon, a szabályozás iránti társadalmi igény nagyon nagy.
Ezeket a mikromobilitási járműveket a tulajdonságaik alapján pillanatnyilag elektromos kerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak vagy motorkerékpárnak lehet csak minősíteni, és az ezekre vonatkozó szabályok betartásával lehet őket használni. Ezért is léphetett fel az az anomália, hogy a velük való közlekedéshez jogosítvány szükséges, a rendőrség pedig sok esetben kérte a vezetői engedély bemutatását a rollerezőktől. A balesetek, valamint a bizonytalan jogi helyzet okán maga a rendőrség is sürgette már a járművek helyzetének tisztázását. Erre ad majd választ a KRESZ jelenleg folyamatban lévő módosítása.
Érdekesség, hogy Párizsban 2023. áprilisában megtartott népszavazás keretén belül maga a francia főváros lakossága döntött úgy, hogy kitiltja az elektromos rollereket az utcákról, meg sem várva a jogalkotót.
Erre viszont nincs szükség, ha a közlekedés szereplői odafigyelnek egymásra.