1. helyezés hagyományos versenyen Sur-Ron elektromos motorral

A Sur-Ron elektromos motorkerékpár az egyik legizgalmasabb terepmotor, amellyel a közelmúltban találkozhattunk. A nagy teljesítményű, mégis elérhető árú elektromos motorkerékpár. Első látásra nem biztos, hogy mindenki komolyan veszi az 50 kilójával és a 6kW-os teljesítményével, de már többször bizonyította kiemelkedő képességeit a benzinmotoros társaival szemben is. Most például kategóriájában az első helyen végzett egy coloradói endúró versenyen.

A Sur-Ron elektromos motorkerékpárt 2016-ban mutatták be és azonnal sláger termékké vált. Elérhető áráért, ami itthon 1 500 000 Ft (bruttó), egy 6 kW teljesítményű és 72 km/h végsebességű, kiváló terepképességekkel rendelkező motorkerékpárt kapunk.

Ritkán láthatjuk azonban, hogy a hivatalos versenyeken indulnak a benzines motorkerékpárokkal egy kategóriában. Az alábbi versenyvideóban Tucker Neary benevezett a Sur Ron-nal a Colorado-i Naturitában tartott helyi Hare Scramble versenyén.

Tucker a következőket nyilatkozta:

„A verseny egy 2019-es Sur-Ron X-el indultam a Sportsman osztályban, ami egy besorolás nélküli osztály, így bármilyen méretű és hajtású motorral lehet indulni. A verseny előtt csupán egyszer mentem a motorral, így azt ugyan láttam, hogy jól együtt tudunk működni, de nem tudtam mire számíthatok, a benzines motorokkal szembeni küzdelemben.”

„A hagyományos krosszmotorok komolyabb futóművel és nagyobb erővel bírnak. Ez a két dolog volt a legnagyobb hátrányom a Sur-Ron X nyergében. A versenypálya durva, darabos és köves volt, és ez a motor nem szántotta fel a durva pályát, mint egy hagyományos benzines motor, ezért körültekintően kellett megválasztanom az útvonalamat, és próbáltam stratéga lenni, amikor nehéz szakaszokhoz értem. Meg tudtam tartani a sebességet a gyors szakaszokon, de a lóerők hiánya észrevehető volt, amikor egy-egy meredek dombon másztam fel, vagy pedig egy másik versenyző gyors előzéséhez volt szükségem erőre. A Sur-Ron előnyei, hogy könnyű és fürge, ami sokszor ellensúlyozta a kisebb teljesítményt. Ha a megfelelő útvonalat választottam és lendületet adtam, akkor ez az elektromos motor szépen teljesítette a pályát. ”

A Tuckernek még egy előnye volt a Sur Ron fedélzetén: A csendes lopakodás.

„A hagyományos benzines motoron mindig hallhatjuk a versenytársakat amikor közel járnak hozzád, és ennek megfelelően tervezhetsz. Viszont itt senki sem tudta, hogy ott vagyok! Ezért elkezdtem használni a dudát, mert tudtam, hogy anélkül simán elsodrom a pályasegítőket, amikor áthaladok mellettük. A többi versenyzőnek fogalma sem volt, hogy már mögöttük vagyok.”

A fárasztó 3 körös verseny rendkívül durva terepet fed le, és Tuckernek ennek a teljesítése mindössze 58 percet vett igénybe.

A Sur Ron akkumulátora 2 kWh kapacitású, ez nem rossz, de a verseny során csak kis híján volt elegendő. A hosszú verseny homokon, köves talajon elhasználta ezt az energiamennyiséget.

A verseny végéhez közeledve a Tucker Sur-Ronjában majdnem teljesen lemerült az akkumulátor. Ekkor a motor teljesítménye automatikusan visszavesz a 6 kW-os teljesítményről a 3-kW-os normál módra.

Mindössze négy kanyar maradt az utolsó körből, amikor az akkumulátor teljesen lemerült és Tuckernek be kellett tolnia a célvonalon a motort. Ugyan kissé szomorúan tolta be az utolsó métereket, de mint kiderült a fantasztikus technikájával a verseny során megszerzett előnye, a verseny végén keletkezett időveszteség ellenére is az első helyet biztosította számára. 

Tucker összegzése a versenyről: 

„Az első helyet szereztem meg az osztályban, és ez nagyon meglepett! Azt hiszem, hogy a Sur-Ron nagyon jól szerepelt. Majdnem sikerült végigmennem az akksival, de a harmadik kör végén már átváltottam normál (3kW) módba, és körülbelül három-négy kanyarnyira a céltól végül teljesen lemerült. Szerencsére még ez volt a lehető legjobb hely, hogy a motor végleg megadja magát. Minden kör közel 9 km volt, tehát alapvetően cirka 27 km kemény endúrózás, amit mindössze 58 perc alatt teljesítettünk a Sur-Ronnal. ”

Lássuk Trucker videóját:

További blogbejegyzéseink

Surron Ultra Bee az elektrorider kínálatában
Talaria TL4000 elektromos terepmotor
Jelentős jövedéki adó emelés vár ránk 2024-ben
2024. január 1-től a kutakon körülbelül bruttó 41 forintos emelésre kell számítani a Mol közleménye szerint.
Karácsonyi nyereményjáték az elektrorider instagram oldalán
Az elektrorider idén karácsonyra különleges nyereményjátékkal kedveskedik: nyerj 2 főre szóló elektromos élménymotorozást Jeli Attilával!
Cipősdoboz gyűjtőpont az elektrorider
Készíts össze egy karácsonyi cipősdobozt, és hozd be hozzánk az elektrorider székhelyére. Minden kedves érkezőt egyedi csoki csomaggal várunk.
elektrorider Talaria X3 blog főkép
A Talaria gyártó 2023 év elején dobta piacra második elektromos terepmotorját a Talaria X3 -at (vagy más néven a xXx-et) és nemcsak szerintünk, de a nagyérdemű szerint is nagyon eltalálták
Elektrorider fekete pöttyök

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

Elektrorider fekete pöttyök

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

2023.10.13-án pénteken 12 órától zárva vagyunk. Hétfőn várunk titeket szeretettel a megszokott nyitvatartás szerint!

Zárvatartást jelző felirat