A világpiaci helyzet napjainkban megkívánja, hogy alternatív módokat keressünk minden fosszilis energiát felhasználó eszközre, amitől hétköznapjaink biztonsága és kényelme egyaránt függ. A környezettudatos életmód elterjedésével elkerülhetetlenül eljutunk az elektromos közlekedés kissé szokatlan, de mindenképpen jövőbe mutató irányába. A Tromox Ukko motort Vasas Barbi és Dani tesztelte nekünk.
Ezt a trendet igyekszik kielégíteni a Tromox elektromos motorokat gyártó nemzetközi vállalat. Az Ukko S elektromos motor forgalomba állításával egy kényelmes, mégis olcsón üzemeltethető megoldást kínál a hétköznapok utazására.
Az első benyomás

A Tromox Ukko S az átlag motorokhoz képes kisebb felépítéssel rendelkezik, könnyen manőverezhető, dinamikusan gyorsuló kétkerekű, így szuper választás lehet városi és elővárosi közlekedésre.
A design meglehetősen el lett találva, bár az első traktus kicsit az egyik Japán gyártó motorjára hasonlít, de egy ízléses, vagány kis villanymotorról van szó.
Energiatakarékosság a Tromox Ukko-ban
A háromféle vezetési módozat lehetővé teszi a sofőr számára azt, hogy eldöntse, milyen lendülettel akarja hajtani a gépet: eco, dinamic vagy sport. Az energiatakarékos módot (60 km/órás korlátozás) választva a kijelző max 150 km-es hatótávot jelez, ami tapasztalataink szerint a valóságban inkább 120-130 km-nek felel meg. Sport fokozatban, ahol simán tartható a 80-90-es tempó, nagyjából 70km-rel lehet tervezni. Nagyon jól ki lehet vele gyorsítani sport módban a piros lámpától, simán el tudsz vele menekülni a forgalom elől, amit a fékek, a futómű és a kormányzás is lehetővé tesz. Egyáltalán nem melegszik, ami lássuk be, nyáron hatalmas előny egy benzinessel ellentétben. Viszont a kerekek mérete lehetne picit nagyobb, hogy a kátyús utakon kényelmesebben lehessen közlekedni.
Az energiatároló egység – leánykori nevén akkumulátor – kivétele nem egy bonyolult dolog, egészen gyors procedúrával kivitelezhető, de nem feltétlenül szükséges, hiszen a motor közvetlenül is tölthető, ha van a garázsban, a tárolóban, vagy az udvaron erre lehetőség.

Modern és keyless
Manapság már nem meglepő, hogy néhány gyártó az új motorokat keyless megoldásokkal dobja piacra. Az Ukko távirányítóval és NFC-s technológiájú kis kártyával indítható és zárható, a kijelzőn pedig nincs gomb, így a beállításokkal a Tromox alkalmazásán belül lehet babrálni.
Energiatakarékossági szempontokból nem meglepő, hogy a kijelző és a lámpák is ledesek. Az indexkapcsoló gomb 3 állásos, kevésbé érezhető, hogy hol áll éppen, ami nem túl szerencsés, hiszen gyakran kellett a kijelzőre pillantani.
Érdekességek az Ukko motorban
A teszt során felfedeztünk egy-két furcsaságot is, mint például a tolatás-funkciót: ugyanis van egy „R” betűs gomb bal kéznél, amit ha megnyomunk, gázadásra hátrafelé indul el a motor.
További érdekesség, hogy amint fél percnél tovább állunk a lámpánál, vagy a dugóban (mindenféle fék-és gázreakció nélkül), kidob „P” (parkoló) módba, így újra reaktiválni kell az induláshoz, ami biztonságtechnikai szempont miatt van így. Mivel ez a típus inkább városi használatra szánt gyártmány, meglepő, hogy tempomat is helyet kapott, ami jól működik és bizonyos esetekben nagyon hasznos, de a valóságban kevésbé teszi kívánatossá az inkább urban harcszíntérre szánt járművet.
Kiegészítők
A gyártó számos kiegészítőt kínál az Ukkohoz. Ha valaki pakolhatóvá szeretné tenni, oldaldobozokat és hozzá tartozó konzolt is vásárolhat, valamint különböző design elemekkel tehető kicsit egyedibbé a motor.
Összegezve
A Tromox Ukko S egy jópofa megoldás azok számára, akik elektromos kétkerekűt keresnek napi szintű közlekedésre. Ez egy közép kategóriás, kétszemélyes, ügyesen használható, ár-érték arányban nagyon jó gép, ami A1-es kategóriával vagy B125-tel vezethető.
Ha tetszett a cikkünk, nézd meg a tesztvideónkat is:
Barbi & Dani
Pár A Pályán
A Tromox Ukko elektromos motorokat megvásárolhatod az elektrorider webáruházában, vagy vásárlás előtt kipróbálhatod az elektrorider telephelyén!