Így tartsd karban elektromos enduro motorod!
A Sur-Ron és a Talaria ultrakönnyű motorkerékpárok, amik elsősorban offroad motorozásra, enduro motorozásra születtek. Ebből adódóan viszonylag kevés burkolat elemet tartalmaznak ami a vízvédelem elsődleges vonala lehetne.
Mivel sok felhasználó saras környezetben is használja elektormos enduroját, emiatt rendszeresen szükség lehet mosásra, illetve valamiféle tisztítása. Ezen a ponton viszont meg kell jegyezni, hogy a mechanikai forgáspontok, csapágyazás illetve az elektromos csatlakozók nem szeretik a vizet. A csapágyaknál sok helyen van porvédő, O-gyűrű vagy szimering, de idővel előfordulhat víz beszivárgása.
Az elektromos enduroknál a vízzel csak óvatosan!
A tapasztalatok szerint sajnos ezek a tömítések bár igyekeznek kívül tartani a nedvességet, de segítenek bent tartani is azt. Ebből adódóan semmilyen szinten nem javasoljuk a magasnyomású mosást, vagy kézi autómosó használatát.
Az óvatos slaggal végzett körültekintő mosás (kihagyva a motor és a vezérlő környékét) viszonylag jó megoldás lehet. Legjobb a nedves ronggyal törölgetés, de ha extrém mennyiségű sár van a motoron, akkor is érdemes száradás után a nagy részét lesöpörni.
Elektromos enduro akkumulátorának tisztítása
Fontos, hogy mosáskor minden esetben vegyük ki az akkumulátort és vigyük el jó messzire. Ennek az egységnek a tömítései nagyon jók, de a csatlakozókat korrodálhatja a víz és ezt sokkal könnyebb megelőzni, mint kezelni. Ezzel együtt időnként érdemes kihúzni a főáramköri csatlakozót is, kifújkálni, vagy ha van mód alkohollal kitisztítani (fültisztító pálcika, vagy használt fogkefe), mert hosszú idő során össze tud gyógyulni a finom por és a nedvesség együttes jelenlététől. Ha a csatlakozóban vizet látunk, fújjuk ki például kompresszorral, vagy ha nincs rá mód, hagyjuk kiszáradni.
Műszaki alkatrészek körültekintő tisztítása
A hajtáslánc elemeinél is fontos, hogy tiszták legyenek a felületek. A primer szíj és szíjtárcsák közé bejutó szennyeződések idő előtti elhasználódást, vagy akár – a Sur-Ron esetében – szíjszakadást is okozhatnak. Mivel a szíj nem igazán tud nyúlni, így bármilyen szennyeződést bekapva hirtelen szakadás fordulhat elő. A gyári védőburkolat elemei viszonylag jól megvédik, de van az a mennyiségű sár, ami mindenhová bejut. A végáttétel lánchajtását pedig érdemes a sima megszokott motorozásból már ismert módon tisztán tartani és kenni. A láncról a koszt kefével lassú forgás közben le lehet söpörni. Ezt követően láncspray rendszeres használata javasolt, felhasználási módtól függően.