A Talaria Komodo magyarországi premierjének helyszíne nem véletlenül a Hungaroring volt: a pálya túrával, tereppályás demókkal és próbamenetekkel kínált ideális környezetet a Komodo tesztelésére. A környezet maga hozta a hangulatot, és jól illeszkedett ahhoz a vízióhoz, hogy az elektromos endurók is verseny- és pályamotorként is helytállhatnak – erről beszél a három különböző hazai bemutató videó is. A Komodo nem csupán technikai fejlődést hozott, hanem komoly üzenetet: az elektromos off-road motorok már nem csak alternatívái, de egyenértékű kihívói a benzines modelleknek.
A fotókat köszönjük Tar Ádámnak!

Pályabejárat és felkészítés
A sajtótájékoztatót követően a szervezők részletes instrukcióval készítették fel a résztvevőket a Hungaroring off-road szakaszára. A tesztelőket több menetmódban is beállították – az ECO-tól egészen a Hyperig – így mindenki a saját tapasztalatának megfelelő teljesítményt élvezhette. Ez különösen fontos volt a keskeny, meredek, gyakran egy méteres nyílású ösvényeken, amelyeket precíziós járművezetéssel kellett leküzdeni.
Vályi István is megtisztelt minket a jelenlétével:
De mire képes a Komodo?
Teljesítmény és gyorsulás
- Csúcsteljesítmény: 32 kW (~43 LE), névleges folyamatos teljesítmény: 8,6 kW
- Forgatónyomaték: 90 Nm
- 0–50 km/h gyorsulás: mindössze 1,9 mp.
Ez a tempó már bátran mérhető egy 250–300 ccm-es benzines enduróéhoz – a Komodo tehát komoly vetélytársa a hagyományos gépeknek is.
Futómű és váz
- Könnyű, kovácsolt alumínium vázzal, menetkész súly kb. 98 kg.
- 21″ első és 18″ hátsó kerékméret, első teleszkóp rugóút: 250 mm, hátsó: 90 mm
- Szabad hasmagasság: 315 mm
A könnyű konstrukció és a raliutas technikai adatok kombinációja komoly klasszis a terepes teljesítményben.
Akkumulátor és hatótáv
- Új 97.2 V, 45 Ah ≈ 4,32 kWh akkupakk.
- Töltési idő: 10–80 % kb. 1 órán belül.
- Gyártó által mért városi/átlagos tempó melletti hatótáv: 110–115 km.
Az akkucella fejlesztése – Samsung 50S vagy LG H51 – és a magas feszültség hozzájárul a hatótáv és a teljesítmény páratlan összhangjához.

Eco, Sport és Hyper
A kezdők gyakran az ECO módot választották, ahol a gép reakciója hasonlított egy belépő szintű A1-es motoréra – kis gázra is finoman reagált, ideális volt a pályára való felkészüléshez. SPORT módban élesebb lett a karakterisztika: a hátsó kerék gyorsabban reagált, és kisebb gáznál is érezhetően emelkedett a front, amit könnyen lehetett kontrollálni, hála a hátsó fék kormányon elhelyezett kezelőszerveinek .
Hyper: versenytempó egy elektromos motoron
A Hyper módban valósult meg az igazi áttörés – egy „farkasbőrbe bújt farkas” hangulatú felszabadító erejű gyorsulási élmény. A fizikailag 90 Nm és 98 kg kombinációja „leterítette” a tesztelőket, olyannyira, hogy többen úgy mesélték, azonnal eszükbe jutott a CRF250R-es élmény – csak ez még gyorsabb és simább volt. A kontroll lehetősége megmaradt, köszönhetően a gondosan hangolt elektronikus adagolásnak és regeneratív fékezésnek is.

Futómű és rugózás: precíz visszajelzés
A 250 mm-es első és 90 mm-es hátsó levegős futómű meglepte a tesztelőket feszességével és kontrollálhatóságával. Nem érezték „túlrugózottnak”, de mégis elnyelte az ugratókat, köves szakaszokat. A váz merev, mégis könnyed – minden mozdulatnál precíz visszajelzést adott a talajból.

Gázreakció és kontroll: precíz technológia
A kétcsatornás Hall-gázmarkolat és a szinuszos vezérlés kombinációja lehetővé tette, hogy még Hyper módban is sima, fokozatos teljesítménylefedést kapjunk. A gázmarkolat érzékenysége milliméteres pontosságú kezelésre adott lehetőséget – rendkívül hasznos volt technikás szűk szakaszokon is.
Már a kerékpárosokat is érdekli az elektromos motorozás! Zöld Gergő is velünk volt ezen a szuper napon:
Tesztelői visszajelzések
„Farkasbőrbe bújt farkas” – írta a SportMotor szerkesztője, aki roppant gyorsnak és dinamikusnak találta a Komodót.
Sok tesztelő megemlítette, hogy Hyper módban több időt töltött a gázon, mint amennyit eddig bármely más elektromos endurónál – mert „csak megy, nem akar leállni”.
A leggyengebb indulógearként használt ECO ezért különösen jól jött, hogy a magas nyomatékot kordában lehessen tartani a pályán.
A Csajok a motor youtube csatorna szerkesztője, Wéber Nana sem hiányozhatott a tesztnapról:
Összefoglalás
A Talaria Komodo TL6000 nem csupán egy új modell: egy paradigmaváltás az elektromos off-road világában.
Brutális teljesítmény – 32 kW,
Magas hatótáv – akár 110 km egy töltés után,
Terepes gép – könnyű vázzal, hosszú rugóúttal,
Professzionális elektronika – több üzemmód, tolatás, regeneratív fék, biztonságos gázmarkolat.
Ez az első olyan elektromos enduró, ami teljes joggal pályázhat a hagyományos benzines versenygépek helyére is – már nemcsak alternatív, hanem valós és tisztességes ellenfél.