Talaria Komodo: bemutató a Hungaroringen

A Talaria Komodo magyarországi premierjének helyszíne nem véletlenül a Hungaroring volt: a pálya túrával, tereppályás demókkal és próbamenetekkel kínált ideális környezetet a Komodo tesztelésére. A környezet maga hozta a hangulatot, és jól illeszkedett ahhoz a vízióhoz, hogy az elektromos endurók is verseny- és pályamotorként is helytállhatnak – erről beszél a három különböző hazai bemutató videó is. A Komodo nem csupán technikai fejlődést hozott, hanem komoly üzenetet: az elektromos off-road motorok már nem csak alternatívái, de egyenértékű kihívói a benzines modelleknek.

A fotókat köszönjük Tar Ádámnak!

A Talaria Komodo bemutatása a Hungaroringen
A Komodoval Jeli Attila érkezett meg a helyszínre.

Pályabejárat és felkészítés

A sajtótájékoztatót követően a szervezők részletes instrukcióval készítették fel a résztvevőket a Hungaroring off-road szakaszára. A tesztelőket több menetmódban is beállították – az ECO-tól egészen a Hyperig – így mindenki a saját tapasztalatának megfelelő teljesítményt élvezhette. Ez különösen fontos volt a keskeny, meredek, gyakran egy méteres nyílású ösvényeken, amelyeket precíziós járművezetéssel kellett leküzdeni.

Vályi István is megtisztelt minket a jelenlétével:

De mire képes a Komodo?

Teljesítmény és gyorsulás

  • Csúcsteljesítmény: 32 kW (~43 LE), névleges folyamatos teljesítmény: 8,6 kW
  • Forgatónyomaték: 90 Nm
  • 0–50 km/h gyorsulás: mindössze 1,9 mp.

Ez a tempó már bátran mérhető egy 250–300 ccm-es benzines enduróéhoz – a Komodo tehát komoly vetélytársa a hagyományos gépeknek is.

Futómű és váz

  • Könnyű, kovácsolt alumínium vázzal, menetkész súly kb. 98 kg.
  • 21″ első és 18″ hátsó kerékméret, első teleszkóp rugóút: 250 mm, hátsó: 90 mm
  • Szabad hasmagasság: 315 mm

A könnyű konstrukció és a raliutas technikai adatok kombinációja komoly klasszis a terepes teljesítményben.

Akkumulátor és hatótáv

  • Új 97.2 V, 45 Ah ≈ 4,32 kWh akkupakk.
  • Töltési idő: 10–80 % kb. 1 órán belül.
  • Gyártó által mért városi/átlagos tempó melletti hatótáv: 110–115 km.

Az akkucella fejlesztése – Samsung 50S vagy LG H51 – és a magas feszültség hozzájárul a hatótáv és a teljesítmény páratlan összhangjához.

A Talaria Komodo bemutatása a Hungaroringen Jeli Attilával
A Talaria Komodo bemutatása a Hungaroringen Jeli Attilával

Eco, Sport és Hyper

A kezdők gyakran az ECO módot választották, ahol a gép reakciója hasonlított egy belépő szintű A1-es motoréra – kis gázra is finoman reagált, ideális volt a pályára való felkészüléshez. SPORT módban élesebb lett a karakterisztika: a hátsó kerék gyorsabban reagált, és kisebb gáznál is érezhetően emelkedett a front, amit könnyen lehetett kontrollálni, hála a hátsó fék kormányon elhelyezett kezelőszerveinek .

Hyper: versenytempó egy elektromos motoron

A Hyper módban valósult meg az igazi áttörés – egy „farkasbőrbe bújt farkas” hangulatú felszabadító erejű gyorsulási élmény. A fizikailag 90 Nm és 98 kg kombinációja „leterítette” a tesztelőket, olyannyira, hogy többen úgy mesélték, azonnal eszükbe jutott a CRF250R-es élmény – csak ez még gyorsabb és simább volt. A kontroll lehetősége megmaradt, köszönhetően a gondosan hangolt elektronikus adagolásnak és regeneratív fékezésnek is.

Ámon Olivér is megjáratta a Komodot a Hungaroringen.
Ámon Olivér is megjáratta a Komodot a Hungaroringen.

Futómű és rugózás: precíz visszajelzés

A 250 mm-es első és 90 mm-es hátsó levegős futómű meglepte a tesztelőket feszességével és kontrollálhatóságával. Nem érezték „túlrugózottnak”, de mégis elnyelte az ugratókat, köves szakaszokat. A váz merev, mégis könnyed – minden mozdulatnál precíz visszajelzést adott a talajból.

Gál Lili, 2019-es és 2024-es szlovák bajnok és MX Sport kupa győztes is eljött kipróbálni a Komodot.
Gál Lili, 2019-es és 2024-es szlovák bajnok és MX Sport kupa győztes is eljött kipróbálni a Komodot.

Gázreakció és kontroll: precíz technológia

A kétcsatornás Hall-gázmarkolat és a szinuszos vezérlés kombinációja lehetővé tette, hogy még Hyper módban is sima, fokozatos teljesítménylefedést kapjunk. A gázmarkolat érzékenysége milliméteres pontosságú kezelésre adott lehetőséget – rendkívül hasznos volt technikás szűk szakaszokon is.

Már a kerékpárosokat is érdekli az elektromos motorozás! Zöld Gergő is velünk volt ezen a szuper napon:

Tesztelői visszajelzések

  • „Farkasbőrbe bújt farkas” – írta a SportMotor szerkesztője, aki roppant gyorsnak és dinamikusnak találta a Komodót.

  • Sok tesztelő megemlítette, hogy Hyper módban több időt töltött a gázon, mint amennyit eddig bármely más elektromos endurónál – mert „csak megy, nem akar leállni”.

  • A leggyengebb indulógearként használt ECO ezért különösen jól jött, hogy a magas nyomatékot kordában lehessen tartani a pályán.

A Csajok a motor youtube csatorna szerkesztője, Wéber Nana sem hiányozhatott a tesztnapról:

Összefoglalás

A Talaria Komodo TL6000 nem csupán egy új modell: egy paradigmaváltás az elektromos off-road világában.

  • Brutális teljesítmény – 32 kW,

  • Magas hatótáv – akár 110 km egy töltés után,

  • Terepes gép – könnyű vázzal, hosszú rugóúttal,

  • Professzionális elektronika – több üzemmód, tolatás, regeneratív fék, biztonságos gázmarkolat.

Ez az első olyan elektromos enduró, ami teljes joggal pályázhat a hagyományos benzines versenygépek helyére is – már nemcsak alternatív, hanem valós és tisztességes ellenfél.

További blogbejegyzéseink

A Talaria Komodo elektromos enduró
Talaria Komodo 2025
Talaria TL3000 Sting elektromos terepmotor
Talaria Sting TL4000, MX4 elektromos terepmotor
Elektromos terepmotor és robogó Black Friday és Karácsony 2024
E Ride Pro SS elektromos terepmotor
Elektrorider fekete pöttyök

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

Elektrorider fekete pöttyök

Még több érdekelne?

Kövess minket hasonló izgalmas tartalmakért a social media felületeken!

2023.10.13-án pénteken 12 órától zárva vagyunk. Hétfőn várunk titeket szeretettel a megszokott nyitvatartás szerint!

Zárvatartást jelző felirat