Hosszú élettartamú SILENCE akkumulátorok
A kommentekből látjuk, hogy sokan aggódnak az elektromos motorkerékpárok akkumulátorainak tartóssága miatt. Erre korábban az elektromos autókkal szerzett tapasztalatokat tudtuk felhozni, mert azoknál már rendelkezésre állt elegendő valós futásteljesítményből származó mérési adat, ami által bebizonyosodott, hogy a korszerű akkumulátorok nagyon tartósak, nem okoznak problémát a 100 000km-es futásteljesítmények. Mivel a jó minőségű elektromos motorkerékpárokban ugyanaz az akkumulátortechnológia van, mint az autókban, így logikus volt arra következtetni, hogy a motorkerékpárok akkumulátoraival is hasonlóak lesznek az eredmények. Mostanra már a komolyabb elektromos motorkerékpárgyártóknál is kezdenek összegyűlni a valós mérések a több éve eladott nagyobb flották futásából. Ilyen gyártó pl. a spanyol Silence is. Rengeteg elektromos robogójuk fut robogómegosztó cégeknél, postáknál, élelmiszerkiszállító és futárcégeknél.
2015 óta, mikor is a Silence elindította a professzionális felhasználásra szánt S02 forgalmazását, rengeteg tapasztalatot gyűjtöttek a fentebb említett robogómegosztó és kiszállító cégek. Három év után ezek a cégek kezdték átlépni a 40 000km-es futásteljesítményt a robogóikkal. Ez már egy olyan teljesítmény, ami lehetővé teszi a komolyabb vizsgálatokat, kiértékelve a robogók napi futásteljesítményeit, és az akkumulátorok esetenkénti töltöttségi szintjeit, stb.
A Silence fejlesztési részlege számos ilyen 40 000km-es futásteljesítményt elért akkumulátort megvizsgált, több töltés-kisütés ciklust tesztelve. Azt az eredményt kapták, hogy ezek az akkumulátorok átlagosan kis különbségekkel még 97% kapacitással rendelkeztek. Ez az eredmény mutatja a Silence akkumulátorainak megbízhatóságát és a Silence által kifejlesztett BMS maximális hatékonyságát.
SIKERSZTORIK, ARA VINC, Barcelona
Az Ara Vinc egy kisebb csomagokat rövid távra kézbesítő cég Barcelonában. Alapvető fontosságú náluk a környezetvédelem és a fenntarthatóság. Emiatt választották már induláskor a Silence robogóit a munkájukhoz. A jelenlegi flottájuk 39 db S02, amiből négy 31 000 és 39 300 km közötti távot futott eddig és még teljesen ugyanazt a teljesítményt nyújtják, mint új korukban. A tipikus használat az Ara Vinc-nél átlag napi 100 km megtett km volt, napi 10-12 fuvar, átlag 173 kg terheléssel (a futár és a szállítmány összesen). A vizsgált időszakban 480 töltési ciklus történt. Az Ara Vinc S02 használói 100%-ban elégedettek a Silence elekromos robogók teljesítményével és jellemzőivel, ahogy ez a következő videóban látható.
Transali a JUST EAT-nek kiszállít Santiago de Compostela-ban
A Transali a Just Eat vásárlóinak szállítja ki a rendelt ételeket 15db S02 robogóval. Ezek közül öt már elmúlt 2 éves és 35 000 és 47 000km között futott. Két S02 14 hónapos és 22 000-24 000km-t futott. További hat robogó most 3 hónapos és 6 000-10 000km-t mentek velük, kettő pedig új, ezeket az eddigi jó tapasztalatokra tekintettel vásárolták.
Juan Andrés a Transali Compostela tulajdonosa nyilatkozta:
„Kellemesen meglepődtünk a Silence S02 robogóin. 40 000 km megtétele után is ugyanazt az autonómiát biztosítják, mint új korukban. Csak ajánlani tudjuk a Silence-t a használhatósága és a költséghatékonysága okán is.”
A Transali egy újabb példa a Silence elektromos motor használhatóságára napi kiszállítás igénybevétele mellett, Compostela dimbes-dombos, sok helyen macskaköves, rázós utcáin. A futárokat is meglepte, hogy ilyen használat mellett mennyire problémamentesek a robogók és az akkumulátorjaik is.
- Használat: ételkiszállítás.
- Napi átlagos táv: 80km.
- Időjárás: hűvös, esős az év legnagyobb részében.
- Átlagos terhelés: 173kg (futár+szállítmány).