Egy igazán igényes motor lett az Ultra Bee. A Sur-Ron-tól nem vártunk mást, de a kidolgozás és a minőség várakozáson felüli.
Gyártó
Megérkezett az Ultra Bee, a Sur-Ron középső modellje. A kicsi Light Bee és a nagy Storm Bee közé érkezett az új modell.
Külső és első benyomás a Surron Ultra Bee -ről
Méreteit tekintve motor. Szinte teljes értékű, ha mondjuk egy KTM Freeride-hoz hasonlítjuk.
900 mm az ülésmagassága, 180 centiméteres testmagassággal mindkét láb leér róla kényelmesen (nem teli talppal, de nem is épp lábujjhegyen). A legszélesebb pontját a tükrök adják 880 milliméterrel. A kormány önmagában 820 milliméter széles és a földtől 115 centire helyezkedik el. A tengelytáv 1380 milliméter, ami ehhez a mérethez ideálisnak mondható. 90-93 kilogramm között mozog a súlya, a tükrök, az indexek, és a rendszámtábla-tartó igazából nem kellenek az élvezetes terep használathoz, kicsi önsúly viszont igen.
Egy érdekesség
Az Ultra Bee-nél kialakítottak az ülés alatt egy helyet a töltőnek, így könnyedén magunkkal tudjuk vinni táska nélkül is. Ez szerintem egy nagy plusz pont, utcai használatnál jó, ha kéznél van a töltő, és nem az ember hátát húzza, de a tároló helyre bármi mást is pakolhatunk.
Akkumulátor és töltés
Az akkumulátor 74 Volt 55 Amperóra, ebből jön ki, hogy 4070 Wh -s kapacitásból tudunk gazdálkodni.
Adódik a kérdés, hogy ez mire elég?
A gyártó szerint 140 kilométert tudunk elmenni. Ennek szerintem a felét valóban tudja a motor. Utcai használat mellett körülbelül 70 kilométeres hatótávra lehet majd számítani. Terepen, a használattól függően 2-4 óra közé tenném a játékidőt, mély-homokos krosszpályán pedig valószínű 30-40 perc alatt is le lehet meríteni, de ehhez már kiemelkedő motoros kvalitások szükségesek. A töltés 0-ról 100% -ra négy és fél órát vesz igénybe. Ugyancsak a fentebb említett előnyökhöz kapcsolódik az is, hogy az ülés alá, a helyére bezárhatjuk a töltőt így utcán is tölthetjük nem fogja senki elcsaklizni. Az, hogy ilyen teljesítményhez elég-e ennyi akkumulátor, igazából teoretikus kérdés, de az akkupakk súlya 20,5 kg, szóval, ha érezhetően több kapacitás lenne a motorban már átlépné a bűvös 100 kilót.
A Surron Ultra Bee hajtása
A motor csúcsteljesítménye 12,5 kW. Ha nagyon akarjuk átválthatjuk 16 lóerőre, de ez nagyon nem az a 16 lóerő, amit benzinesektől megszoktunk. Megmaradt az elsődleges szíj hajtás, amit a kis Sur-Ron -okban már megszoktunk, és a szekunder lánc ugyancsak a forgáspontból hajt hátra, így maradt az állandó láncfeszesség is. Nyilván minden nagyobb és masszívabb, a szíjhajtást is jobban leburkolták. Szabvány 520-as lánc van a motoron és gyárilag egy 46 -os lánckerék. Így van 440Nm forgató nyomaték a hátsó tengelyen, de az áttétel kismértékben változtatható, ha a saját felhasználásunkhoz esetleg más passzolna jobban.
Futómű
Lengéscsillapítóból a Sur-Ron saját márkája, a KKE szállítja az egységeket elől és hátul. A megszokott állítási lehetőségeket találjuk itt is, húzó és nyomó oldali csillapítás, illetve a rugó keménységet. A hátsó himbarendszer hasonló a kisebb modellekhez, csak minden arányosan nagyobb. Valószínűleg nem lesz használat közben egy öhlins vagy wp, de a tapasztalataink alapján, a versenyzőket kivéve mindenkinek elegendő lesz a gyári. Egyébként elöl – hátul 240 mm a rugóút és ezt ki is mozogja szépen. A kerekek elől 19” -es, hátul 18” -as, sajnos. Jobb lett volna, ha a 21-18 párt hozza, ami sokkal elterjedtebb, illetve a hátsó felni túl széles a tubeless átalakításhoz. Gumiból gyárilag egy egészen jó dualsportos CST van a Surron Ultra Bee -n, 90/90-19, 120/80-18 méretben.
Fékek
Végre rendes motorfékeket kapunk, nem a bringa iparból átemelt rendszereket. Sur-Ron által gyártott 2 dugattyús, úszónyerges fékek vannak az Ultra Bee -n 230 milliméteres tárcsával elől-hátul, illetve már ABS is segít a megállásban. Elektromos motoroktól megszokottan a hátsófék bal kéznél van, nem lent a lábnál.
Kijelző és kezelőszervek
Kapunk egy narancssárga megvilágítású, monokróm kijelzőt, ami nem túl bonyolult, de mindent mutat, amire szükség van.
Menetmódok
Balról indulva a felső sarokban van egy kis óra, alatta a menetmódot jelzi, Eco, Dynamic és Sport mód közül lehet választani az Ultra Bee -n. Erre van egy hagyományos index kapcsolóra emlékeztető gomb függőlegesen a jobb hüvelykujjnál.
Bal alul van egy kis hőmérő skála. Ez csak akkor jelez, hogyha vagy a motor vagy az akkumulátor, vagy a vezérlő, valami csoda folytán túlmelegszik. Ha a jobb oldalt nézzük, fent piciben írja a motor az akkumulátor töltöttségi szintjét, mellette pedig 5 rovátkával vizuálisan is jelöli. Középen a sebességmérő található, illetve, ha módot váltunk azt is itt jelzi, A1, A2, A3. Ezt bal hüvelykujjnál egy R&S gomb dupla megnyomásával tudjuk váltani. Különböző módokban, más a gáz reakció és a kipörgés-gátló érzékenysége is. Ezt egyébként bal mutatóujjal pillanatnyilag bármikor kikapcsolhatjuk, van rá egy külön ASR gomb.
Látjuk még az áttételi arányt, és a megtett kilométereket. Az előbbit, az órával együtt a kijelző bal oldalán található gombokkal tudjuk állítani. A kijelző mellett jobbra található a kulcs helye, ezt elfordítva éled föl a motor. A következő lépés, hogy a jobb oldalon a vészleállítót megfelelő állásba tesszük, és a mutató ujjunkkal meghúzzuk a READY gombot. Bal kézhez még jutott egy hagyományos index kapcsoló, egy sima duda gomb, egy elakadásjelző, illetve egy távfény billenő kapcsoló. Ehhez még tartozik egy fény kürt gomb, az ASR gomb alatt. A motor egyébként igazán ergonomikus, minden kézre áll és jó használni.
Ár
A Surron Ultra Bee ára jelenleg bruttó 2.850.000 HUF, menetkészen mindennel együtt, extra költségek nélkül. Ez egy ilyen tudású és ennyire modern motorért igazán nem sok, főleg, hogy egy igazán jó és immáron teljes értékű terepmotorról beszélünk.
A Surron Ultra Bee fekete és fehér színben is kapható. Az elektromos terepmotorok tisztán tartásáról mindent megtudhatsz ebből a cikkünkből.