A Sur-Ron kiváló geometriája és különleges váz kialakítása megihlette az Olasz GB E-Moto csapatát. Az olasz céget Bergamoban Giorgio Beretta és Giuliano Campagnola alapította 2018-ban. Giorgio nagy tapasztalattal rendelkezik a sportruházat és sporteszközök forgalmazásában és gyártásában, míg Giuliano pedig tapasztalatát a 2 és 4 kerekű járművek villamosítása terén szerezte az az Eco-Rent-nél.
Az első kapcsolatfelvétel a Sur Ron-nal a 2016 év végéig nyúlik vissza, amikor az Eco-Rent megkezdte a Sur Ron Light Bee tesztelését Edoardo Paganoni off-road pilóta támogatásával. Számos más professzionális pilótával együtt, akik a KTM csapatából. A tesztet követő pozitív visszajelzések után elindult az EU licenc elkészítése a motorokhoz, majd azok forgalmazása. Majd közvetlenül ezután úgy döntöttek, hogy különleges alkatrészeket dolgoznak ki a Light Bee személyre szabására.
A projekten kívül egy privát projektbe is belefogtak ahol egy speciális robogó (egy oxigén-hajtású scouter alapján), amely 150 kg-nál nagyobb súlyú élelmiszerek és 85 kg-os vezető szállítására szolgál (már létezik valódi ennek a járműnek a működő prototípusa, amelyet az ex Guzzi-Piaggio váztervezője Giuseppe Ghezzi együttműködésével valósítottak meg.)
Sur-ron Italia Competizione koncepció
A Light Bee Italia Competizione koncepció motor egy a GB E-Moto által megvalósított motorkerékpár, amely a Light Bee teljesítményét egy 125 cm3-es motor szintjére hozza. E cél érdekében a GB E-Moto úgy döntött, hogy egy nagyobb, cnczet lengőkart kap a motor, melyet Olaszországban gyártottak le, nagyobb méretű, 18 hüvelykes hátsó kerékkel, amelyet a keret és a lábtartó közé rögzítettek.
https://www.elektrobiker.hu/wp-content/uploads/2019/04/sur_ron_italia_article_4.jpg
https://www.elektrobiker.hu/wp-content/uploads/2019/04/sur_ron_italia_article_4.jpg
GB E-Moto: „Az első kereket is egy 21 hüvelykes kerékre cseréltük ki, de a tesztek során az eredeti 19 hüvelykes is kiválóan működött! A következő lépésben két dugattyús féket használtunk. Valamint egy másik villát is behelyeztünk egy másik kormányrúd telepítéséhez. ”
Az egyéb módosítások magukban foglalják az ülésváz és az ülés meghosszabbítását, amely lehetővé teszi a Sur-Ron Light Bee kényelmes vezetését magasabb pilótáknak is, valamint karbon szálas sárvédőt kapott a Sur-Ron motor.
A hajtásláncról: a kerékpár egy hatalmas vezérlőhöz illeszkedik, amely képes a motort több mint 10 Kw-al tolni, és teszteltük a gyári szoftvert valamint a BMS módosítást. Kipróbáltuk, hogy egy új vezérlő milyen módon befolyásolja a motorkerékpárt, és egy másik, egy 72 V-os rekombinált akkumulátorral és különböző cellákkal (LG-t teszteltük). Végül a Sur-Ron kerékpárt az eredeti akkumulátorával teszteltük.
Ennek a kísérleti motorkerékpárnak az a célja, hogy egy olyan működő tesztgépet hozzon létre a Light Bee speciális részeinek kifejlesztésére, amelyeket majd a végfelhasználóknak szán a GB alkatrészek csapata.