Surron Booom Bee – teljes valójában
Több mint egy éven keresztül vártuk a Surron teljes méretű enduróját, a Booom Bee-t. A Surron ügyes marketinges szakemberei apránként szivárogtatták az információkat: egy-egy képet, hírt vagy a vége felé már tesztvideót is. Sikerült is nekik az elektromos terepmotorok iránt érdeklődők teljes közösségét felizgatni, köztük minket is. A 2019 novemberi milánói motorshow-n aztán végre láttunk egy kész darabot is a Surron Booom Bee-ből. Meg tudtunk nézni, tapogatni, sőt, rá is tudtunk ülni. Ígéretes volt a dolog, tetszett a Booom Bee élőben is, bár azt is elmondták, hogy a kiállítási darab még nem végleges termék, pl. a futómű gyártója is kétséges volt még. A személyes tapasztalatok minket meggyőztek és a következő érkező konténerünkbe rendeltünk is négyet a Booom Bee-ből: kettő utcai és kettő sport változatot. Aztán sokáig csend volt, míg a 2020-as év második felében megérkezett hozzánk az első és máig egyetlen hazai példány.
Mindenki a Surront akarja
A 4 megrendelt darabból csak egyet tudtak küldeni próbára, de már Surron Storm Bee néven. A Booom Bee nevet valamilyen megfontolásból lecserélték. Az új név nekünk is jobban tetszik, sokkal vagányabb hangzású a Storm Bee. A sikeres marketingjüknek köszönhetően csak a komolyabb disztribútoraiknak jutott egy-egy Booom Bee/Storm Bee. Mindenki akart ilyet, de még nem tudtak eleget gyártani belőle. A beérkezett motort rögtön az érkezése után kibontottuk és el is kezdtük próbálgatni. Szuper gép lett, azóta is imádjuk. Nem indult könnyen a Booom Bee / Storm Bee-vel való kapcsolatunk, mert semmilyen leírást nem kaptunk hozzá, lévén, hogy ilyesmi nem is létezett még. Voltak új menük, kapcsolók, amik elsőre nem voltak egyértelműek, persze mostanra rájöttünk mindenre, amire kellett. Meg kell állapítsuk, hogy a Booom Bee / Storm Bee egy kiváló motor!
Még a profiknak is bejött
Alaptalannak bizonyultak azon félelmeink, hogy nem úgy megy majd, mint azt elvárjuk egy ilyen motortól. Ezek a félelmeink még egy, a Youtube-ra feltöltött orosz videóból születtek, amiben úgy tűnt, mintha nem menne túl jól a gép. Mi az utcai verziót kaptuk, ami nehezebb, mint a sport kivitel. 130 kg körüli a tömege, de ez nem érződik. Jó az ergonómia, jó a súlyelosztás, jó a súlypont és bőven elegendő a motor ereje is (22 kW névleges teljesítmény a gyári adatok szerint, mi még nem mértük le). Van benne kikapcsolható kipörgés gátló és több teljesítményállítási lehetőség. Ezek működését már kitapasztaltuk, de a turbó gombot még nem értjük. Odaadtuk pár hazai enduróversenyzőnek és -oktatónak is tesztelésre a Booom Bee / Storm Bee-t és pozitív tapasztalatokról számoltak be. Egyetlen dolgot furcsálltak, mégpedig a hátsó gátló függőleges elhelyezését. Ilyet még nem láttak ők sem, de működik. A futómű állítható, gyárilag elég puha a mi példányunkon. A versenyzők ezt versenyzéshez cserélnék, de amatőr használatra tökéletesen megfelelő. Még nem volt lehetőségünk tartósan tesztelni a gépet, de úgy tapasztaltuk, hogy a 4,5 kWh-s akkumulátora körülbelül annyit bír hatótávra, mint a kis Surron Light Bee-k fele akkora telepe.
Mindenesetre így is bőven többet, mint a hasonló kategóriájú KTM Freeride. Az új gép ára alulról súrolja a 3 milliót, a jelenlegi árfolyamok mellett 2,9 millió forintra jön ki.
Ennek a gépnek megvan a maga helye. Többen jelezték is már felénk, hogy venni szeretnének, de nem gondoljuk, hogy akkora darabszámok fogynak majd belőle, mint a fele annyiba kerülő, fele akkora méretű / tömegű zseniális Light Bee-ből, ami vásárlói kedvenc, mióta csak lehet kapni. Egyelőre mi is várjuk az első komolyabb szállítmányt. Bővebb információ a Surron Storm Bee-ról a honlapunkon és a Youtube csatornánkon!